Klanttevredenheid

Klanttevredenheid bij Aafje meten we op verschillende manieren. We nemen ieder jaar een klanttevredenheidsonderzoek af en één keer per twee jaar meet een onderzoeksbureau voor ons de klantervaring. Ook kunnen klanten altijd hun waardering achterlaten over onze zorg op ZorgkaartNederland. Op basis van resultaten worden er samen met de lokale cliëntenraden continu acties ter verbetering geformuleerd.

Klanttevredenheidsonderzoek

De gemeente Rotterdam stelt in het kader van haar (WMO-)gelden de eis dat er ieder jaar een klanttevredenheidsonderzoek wordt afgenomen. De resultaten en conclusies in dit document gelden daarom niet alleen als verantwoordingscijfers richting de gemeente, maar bieden ons zelf tevens handvatten om onze eigen dienstverlening te verbeteren. Naast het totale resultaat zijn per onderdeel ook de resultaten per regio (Rotterdam Noord en Rotterdam Zuid) weergegeven, zodat eventuele regionale verschillen in resultaten per team als aandachtspunt (ter verbetering) kunnen worden meegenomen.

Resultaten klanttevredenheidsonderzoeken 2021:

 

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek 2020:

image description

ZorgkaartNederland

We hechten waarde aan uw mening. Daarom vragen we u uw waardering te geven op zorgkaartnederland.nl

Bekijk Aafje op ZorgkaartNederland. Alles staat daar op één plek: kwaliteitsinformatie, -onderzoeken en ervaringen van andere klanten. Goed vindbaar, overzichtelijk en actueel. Zo kunt u de zorg vinden die past bij úw specifieke situatie. Klik hier om alle waarderingen te zien.

Geef ook uw waardering over Aafje. Op deze manier maken we een belangrijke stap naar een transparant overzicht van het zorgaanbod in Nederland. Door uw praktische suggesties kunnen wij dag in, dag uit werken aan een goede dienstverlening. Daarmee krijgen onze medewerkers de erkenning die ze verdienen.

Laat uw waardering achter

Klantervaringsonderzoek

Klantervaringsonderzoek vindt minimaal eens per twee jaar plaats. Het onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau.

Klanttevredenheidsmeting intramuraal 2021: Zeer hoge waardering voor onze huizen!
Het afgelopen jaar is geen makkelijk jaar geweest voor onze bewoners en voor onze medewerkers. We zijn dan ook supertrots dat onze Aafje huizen door onze klanten gewaardeerd zijn met een erg hoog cijfer: een 7,9! Een geweldig resultaat, waarmee onze bewoners en de mantelzorgers duidelijk begrip tonen voor de moeilijke omstandigheden in de afgelopen tijd én waardering geven voor alle inzet. Eerder scoorde Aafje ook al een 7,9 bij de medewerkerstevredenheid en mogen we ons beste werkgever noemen.

De meting is net voor de zomer gehouden onder alle 1500 bewoners en hun naasten. Bijna de helft heeft een reactie gegeven, een respons waar we heel blij mee zijn. Onze locaties scoren allemaal ruim voldoende, tussen een 7,3 en een 8,8. Naast verbetertips ontvingen we ook talloze complimenten: “Mijn moeder wordt geweldig goed verzorgd, altijd lief en vriendelijk!” is zo’n compliment waar we warm van worden! Kortom, een uitstekende score die ons motiveert om te blijven verbeteren!

Bent u niet tevreden?

Aafje doet er alles aan om goede zorg te bieden, met de juiste aandacht en op het afgesproken moment. Maar bent u ontevreden of heeft u de indruk dat wij ons werk beter kunnen doen? Dan willen we dat graag weten! Niet alleen om de fout te herstellen als dat mogelijk is, maar ook om ervan te leren. Om ervoor te zorgen dat wij correct met uw klacht omgaan en deze zorgvuldig afhandelen, werken wij volgens een klachtenregeling.

Klachtenregeling