Personenalarmering en sleutelkluizen

Nieuwe technieken en slimme ondersteuning maken zelfstandig blijven wonen eenvoudiger en veiliger. Met personenalarmering behoudt u uw zelfstandigheid. U kunt 24 uur per dag, zeven dagen in de week rekenen op hulp in geval van nood. Met één druk op de knop heeft u direct contact met een medewerker van de alarmcentrale. De (verpleegkundige) hulp die u nodig heeft, is dan binnen dertig minuten bij u thuis. Indien u hulp dichtbij heeft kunt u ook kiezen dat u geholpen wordt door uw eigen sociale netwerk. Denk aan buren, familie en vrienden die snel naar u toe kunnen komen en toegang hebben tot de woning.

Aanvragen via Mobile Care

U kunt twee soorten personenalarmering aanvragen: sociale alarmering en professionele alarmering. Deze aanvragen lopen allebei via Mobile Care. Mobile Care houdt zich bezig met het organiseren van digitale zorg. Deze organisatie ondersteunt dagelijks cliënten van meerdere zorgorganisaties in de thuiszorg en is 24 uur per dag bereikbaar. Aafje werkt voor bepaalde innovaties en projecten samen met Mobile Care. Bijvoorbeeld bij de aanvraag van personenalarmering.

Aafje biedt alleen zorg bij de professionele alarmering. Er staat dan een zorgteam van Aafje voor u klaar in geval van nood. Aafje is niet verbonden aan sociale alarmering.

Professionele alarmering aanvragen

Bij professionele alarmering ontvangt u 24/7 opvolging door het zorgteam van Aafje in geval van nood. Kiest u voor professionele alarmering? Dan dient u wel een sleutelkluis af te nemen zodat de zorgverleners indien nodig bij u naar binnen kunnen.

De kosten van professionele alarmering bedragen:

€ 47,94 per maand
€ 107,12 administratie en activatie kosten (eenmalig)

Aanvragen professionele alarmering

Sociale alarmering aanvragen

Bij sociale alarmering wordt 24/7 wel contact gelegd met de alarmcentrale. Uw eigen contacten volgen de eventuele hulpvraag verder op. Aafje is niet verbonden aan deze zorg.

De kosten van sociale alarmering bedragen:

€ 15,56 per maand
€ 25,75 euro administratie en activatie kosten (eenmalig)

Aanvragen sociale alarmering

Meer informatie

Vergoedingen 

Wanneer u personenalarmering afsluit bij Mobile Care met opvolging van Aafje, kunt u helaas geen vergoeding meer aanvragen voor een deel van deze kosten.

Afwijkende kosten

Let op: bij klanten waar extra kosten gemaakt worden om de juiste aansluiting tot stand te brengen kunnen de tarieven van het maandabonnement mogelijk iets afwijken.

Vragen

Voor vragen of aanmelden kunt u via de mail contact opnemen met Mobile Care via . Daarnaast kunt u de website bezoeken, waarop ook contactgegevens zijn te vinden.