Informatie voor revalidanten

Aafje Revalidatie Franciscus

Adresgegevens

Aafje Revalidatie Franciscus
Kleiweg 500
3045 PM Rotterdam
010 422 40 40
010 422 46 63 (fax)

* Na 21:00 uur kunt u voor spoedgevallen contact opnemen met ons zorgteam via telefoonnummer 010-4617989

 

 

  • Alarmknop

    Naast uw bed, tegen het wandpaneel bevindt zich de alarmknop. Indien u deze alarmknop indrukt, alarmeert u rechtstreeks ons zorgteam. Een van de medewerkers zal dan zo spoedig mogelijk naar u toe komen. De alarmknop gebruikt u in geval van spoedeisende hulp en voor een hulpvraag. Tevens kunt u gebruik maken van het halsalarm, deze ontvangt u als u bij ons incheckt. Bij verlies van de halszender zijn er kosten aan verbonden.

     

  • Apotheek

    De apotheek van het ziekenhuis is geopend op:
    Maandag t/m vrijdag: 08:00 – 17:00 uur
    Zaterdagochtend: 09:00 – 12:00 uur
    Zaterdagmiddag & zondag gesloten
    010 4 616 950

  • Bagage

    Bij de receptie staat een bagagetrolley tot uw beschikking. Vanzelfsprekend helpen wij u graag met het vervoeren van uw bagage.

  • Bar / Sportscafé

    Het Sportscafé is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur voor heerlijke koffie met gebak, een lekker drankje of een snack. Tijdens de zomer wordt er bij goed en droog weer ook op het terras bediend.

    De openingstijden variëren in de zomer en winter. Wat de actuele openingstijden zijn kunt u navragen bij de receptie of aan de medewerker van het Sportscafé.

  • Behandelruimtes

    Het Aafje Revalidatie Franciscus beschikt over diverse behandelruimtes. Deze worden gebruikt door de specialisten ouderengeneeskunde, fysiotherapeuten en  verpleegkundig specialisten.

  • Bereikbaarheid

    Adres
    Aafje Revalidatie Franciscus
    Kleiweg 500
    3045 PM Rotterdam

    Telefoonnummer
    010 4 224 040
    010 4 224 663 (fax)

    * Na 21:00 uur kunt u voor spoedgevallen contact opnemen met ons zorgteam via telefoonnummer 010 4 617 989.

  • Beschadigingen

    Mocht u per ongeluk een beschadiging aanbrengen aan muren en/of materialen, verzoeken wij u vriendelijk om dit bij de receptie te melden. De technische dienst zal dit zo snel mogelijk repareren. Wij verzoeken u om geen plakband aan te brengen op het meubilair, bijvoorbeeld voor het bevestigen van wenskaarten. Bij de receptie zijn poster buddies te koop. Dit is eenvoudig te verwijderen en herbruikbaar.

  • Betalingsmogelijkheden

    U kunt uw rekening(en) voldoen middels betaling via pin, Visa en Eurocard/ Mastercard. Het is helaas niet mogelijk om met contant geld te betalen.

  • Bezoek

    Onze openings/bezoektijden zijn van 10.00 uur tot 21.00 uur. Voor uw en onze veiligheid verzoeken wij u om uw bezoek te laten melden bij de receptie.  Indien u uw gast wilt ontvangen op uw kamer kunnen wij met uw toestemming een sleutel meegeven met uw bezoeker. Deze elektronische sleutel  is alleen geldig voor de duur van het bezoek. Indien uw gast wenst te overnachten op uw kamer, dan vernemen wij dit graag tijdig, zodat er een extra bed bijgeplaatst kan worden. De kosten voor een overnachting van een logee zijn € 35,00,- per nacht inclusief ontbijt.

  • Bloemen

    Bloemen zijn verkrijgbaar bij Maissan Flower in de algemene hal van het ziekenhuis.

    Openingstijden:
    maandag t/m vrijdag:  10:00 – 19:30 uur
    zaterdag & zondag:       10:30 – 12:00 uur  &  14:30 – 19:30 uur

    Tijdens de schoolvakanties zijn er aangepaste openingstijden.

    Indien u een bloemetje wenst te bestellen kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Brand

    Aan de binnenzijde van uw kamerdeur vindt u de brandinstructies. De bedrijfshulpverleners (BHV) van het Aafje Revalidatie Franciscus zijn opgeleid om in geval van calamiteiten adequaat op te treden.

    Bij brandalarm wordt u geacht de instructies van het personeel op te volgen.

  • Cameratoezicht

    In het Aafje Revalidatie Franciscus is er cameratoezicht. Aafje draagt als zorgverlener en als werkgever medeverantwoordelijkheid voor bescherming van de belangen van haar patiënten en medewerkers. Persoonlijke veiligheid en toezicht op materiële zaken zijn daar onderdeel van.

  • Complimenten

    Indien u bijzonder tevreden bent over een van onze medewerkers, kunt u dit kenbaar maken door een complimentenkaart in te vullen. De complimenten kaart maakt onderdeel uit van het gasten enquêteformulier. U kunt deze bij de receptie inleveren. De receptioniste zal ervoor zorgen dat de kaart bij de juiste persoon terecht komt.

  • Deuren

    Heeft u hinder van een zwaar te openen deur, neemt u dan contact op met de receptie.

  • Diefstal/verlies

    Aafje revalidatie Franciscus is niet aansprakelijk voor diefstal of verlies van uw eigendommen. Berg daarom altijd uw spullen van waarde op in de daarvoor bestemde kluis op uw kamer.

  • Diëtist

    De diëtist wordt ingeschakeld door de specialist ouderengeneeskunde. Op verzoek van de specialist zal de diëtist een afspraak met u maken. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Diner

    Vanaf 17:00 tot 19:30 uur is de keuken geopend voor het diner.

    Voor het diner bestaan er 2 shiften, namelijk van 17:00 tot 18:15 uur en van 18:15 uur tot en met 19:30 uur.

    Voor € 2,50,- kunt u het diner op uw kamer laten serveren (roomservice). Indien u hier gebruik van wenst te maken, kunt u dit aangeven bij de receptie. Uiteraard is uw bezoek van harte welkom om het diner met u te nuttigen in de lounge. Wij adviseren u tijdig te reserveren bij de medewerkers van de lounge. De kosten voor een diner bedragen €  15,50,-. U kunt dit bedrag ook op uw kamer rekening laten opboeken.

  • Eerste hulp

    Bij de receptie en op iedere etage is er een eerste hulp set aanwezig. Voor spoedeisende hulp kunt u de alarmknop naast uw bed op het wandpaneel gebruiken. In geval van levensbedreigende situaties dient u de rode knop enkele seconden ingedrukt te houden

  • Ergotherapie

    In het Aafje Revalidatie Franciscus bieden wij ook ergotherapie. Ergotherapie is bedoeld voor iedereen die door lichamelijke en/of geestelijke klachten moeite heeft met de dagelijkse handelingen. Bijvoorbeeld indien u problemen ondervindt bij het wassen, aankleden, toiletgang, koken, huishoudelijke taken of bijvoorbeeld het uitoefenen van hobby’s. Een ergotherapeut kan ook beoordelen of en hoe een woning aangepast kan worden. Na uw vertrek uit het Aafje Revalidatie Franciscus kan de behandeling bij u thuis voortgezet worden

  • Food en Beverage team (F&B)

    Dit team is verantwoordelijk voor eten en drinken. U kunt de medewerkers van dit team vinden in de lounges op de 2de en 3de etage en in het Sportscafé op de begane grond.

  • Fysiotherapie

    Het Aafje Revalidatie Franciscus beschikt over een aparte en volledig ingerichte revalidatieruimte. Deze vindt u direct naast de receptie. De specialist ouderengeneeskunde of de verpleegkundige specialist beoordeelt of fysiotherapie geïndiceerd is. De fysiotherapeut neemt vervolgens zo snel mogelijk contact met u op. Na uw vertrek is het tevens mogelijk de behandeling voort te zetten als 1e lijn therapie in het Aafje Revalidatie Franciscus. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie of bij één van onze fysiotherapeuten.

  • Gasttevredenheid- onderzoek

    Wij doen er alles aan om uw verblijf in het Aafje Revalidatie Franciscus zo prettig mogelijk te maken. Om dit te kunnen realiseren stellen wij uw mening en suggesties over onze zorg en dienstverlening zeer op prijs. Aan de hand van het enquêteformulier kunnen wij de kwaliteit van het Aafje Revalidatie Franciscus optimaliseren en de service naar u en toekomstige patiënten verbeteren. Het formulier kunt u bij de receptie inleveren. Als dank ontvangt u een presentje.

  • Schoonmaak algemene ruimten en kamers

    Uw kamer wordt dagelijks nagelopen en schoongemaakt waar nodig. Het bedlinnen wordt 1x per week verschoond en handdoeken worden dagelijks vervangen als deze op de grond van de badkamer liggen. Indien u extra benodigdheden zoals kledinghangers, kussens of handdoeken wenst, kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Huisdieren

    Huisdieren zijn niet toegestaan in het Aafje Revalidatie Franciscus. Uitzondering hierop zijn geleidehonden.

  • Hulpmiddelen

    Voor rollators, rolstoelen, looprekken, krukken en kussens is de afdeling fysiotherapie het aanspreekpunt. Indien u andere hulpmiddelen wenst te gebruiken, kunt u zich wenden tot het paramedisch team. Zij zijn te bereiken via de receptie. U bent zelf verantwoordelijk voor de hulpmiddelen. Voor sommige hulpmiddelen wordt een borg gevraagd. Bij uw vertrek of wanneer u de hulpmiddelen niet meer nodig heeft, kunt u deze inleveren bij de afdeling fysiotherapie. Na inlevering ontvangt u de betaalde borg terug.

  • Elektronische kamersleutel

    Om veiligheidsredenen verzoeken wij u uw deur steeds goed dicht te doen/trekken bij het verlaten van uw kamer. Voor het openen van de deur dient u de elektronische sleutel goed voor de deurklink te houden. Bij groen licht is de deur ontgrendeld.

  • Kamerbehoud

    Indien u voor een controle of iets dergelijks naar het ziekenhuis gaat en blijkt dat u daar moet blijven, wordt uw kamer 24 uur aangehouden.

  • Kapper

    Op maandag en woensdag is er een kapster aanwezig op onze locatie. Wilt u een afspraak maken, dan kan dit bij de receptie.

  • Klantadvies

    Als de ontslagdatum besproken is, komt onze klantadviseur bij u langs om de benodigde nazorg met u af te stemmen.
    Ook voor vragen over uw indicatie kunt u bij onze klantadviseur terecht. Als u of uw familie een afspraak wenst te maken, kunt u zich richten tot de receptie.

  • Kluis

    Bij inchecken dient de deur van de kluis open te zijn, is dit niet het geval, kunt u contact opnemen met de receptie. Achter de deur (aan de binnenkant van de kluis) zit een knopje waar reset op staat, deze dient u in te drukken om de kluis gebruiksklaar te maken.

    Stap 1: instellen
    Na het sluiten van de deur, kunt u een viercijferige code intoetsen. (een willekeurige gekozen nummer)

    Stap 2: code bevestigen
    Om uw code te bevestigen drukt u op de # toets

    Kluis openen
    Om de kluis te openen, drukt u uw zelfgekozen code in en drukt u wederom op de # toets, het lampje open gaat nu branden.

    Wilt u zo vriendelijk zijn om de deur van de kluis open te zetten als u uitcheckt?

    Als de kluis gesloten is of niet geopend kan worden, contacteer dan de receptie.

  • Koffiekaart

    Bij aankomst ontvangt u van ons een koffiekaart. Deze voorziet u van koffie en thee gedurende de week. Vervolgens ontvangt u iedere week een nieuwe koffiekaart. De koffiekaart is persoonsgebonden. Dit houdt in dat de koffiekaart alleen door u gebruikt kan worden. Met de koffiekaart heeft u als patiënt elke dag recht op 3 maal koffie of thee naast de dranken die aangeboden worden bij de maaltijden. Is de kaart vol, dan zal u moeten betalen voor de koffie of thee in het Sportscafé.

  • Kussens & kleerhangers

    Indien u extra kleerhangers of kussens wenst, kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Logopedie

    Verwijzing voor logopedie verloopt via de specialist ouderengeneeskunde. Na uw vertrek uit het Aafje Revalidatie Franciscus is het ook mogelijk de behandeling voort te zetten als 1e lijn therapie. Voor verdere informatie kunt u terecht bij de receptie.

  • Lounges

    Onze restaurants worden ook Lounges genoemd. De openingstijden vindt u bij het kopje ‘Ontbijt’, ‘Lunch’ en ‘Diner’.

    Voor de kamernummers 001 t/m 003 , kamernummers 101 t/m 110 en alle kamers op de 2e etage
    Ontbijt, lunch en diner op de 2e etage.

    Voor de kamernummers 004 t/m 006, kamernummers 111 t/m 121 en alle kamer op de 3e etage
    Ontbijt, lunch en diner op de 3e etage.

  • Lunch

    Tussen 11.45 en 13.30 uur is de keuken geopend voor de lunch.

    Voor € 2,50,- kunt u de lunch op uw kamer laten serveren (roomservice). Indien u hier gebruik van wenst te maken, kunt u dit aangeven bij de receptie. Uiteraard is uw bezoek van harte welkom om de lunch met u te nuttigen in de lounge. Wij adviseren u tijdig te reserveren bij de medewerkers van de lounge. De kosten voor een lunch bedragen €  11,50,-. U kunt dit bedrag ook op uw kamer rekening laten opboeken.

  • Maatschappelijk werk

    Maatschappelijk werk richt zich op het begeleiden, behandelen en adviseren van de patiënten en hun familie door het aanbieden van:

    • Psychosociale ondersteuning op sociaal en/of emotioneel gebied bij alle veranderingen die er plaatsvinden in het leven van de patiënt. Denk aan acceptatie, verwerking, leren omgaan met achteruitgang en beperking, maar vooral ook het maximale uit de revalidatie te halen.
    • Materiële en concrete ondersteuning en het geven van informatie om zo de patiënten te helpen zich op de toekomst te richten.
    • Het doel is om het revalidatieproces zo goed mogelijk te laten verlopen maar ook om op een goede manier de balans van het leven te kunnen opmaken.

    Via de specialist ouderengeneeskunde of via het zorgteam kunt u een afspraak maken.

  • Ombudsvrouw

    Indien u een klacht heeft over uw verblijf, dan kunt u contact opnemen met de verantwoordelijke manager via de receptie. Mocht uw klacht niet naar tevredenheid zijn opgelost, kunt u zich wenden tot de ombudsvrouw. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie. Of ga naar de website van Aafje, www.aafje.nl.

  • Ontbijt

    Van 08:00 tot 10:30 uur is de keuken geopend voor het ontbijt. Voor € 2,50,- kunt u het ontbijt op uw kamer laten serveren (roomservice). Indien u hier gebruik van wenst te maken, kunt u dit aangeven bij de receptie. Uiteraard is uw bezoek van harte welkom om het ontbijt met u te nuttigen in de lounge. Wij adviseren u tijdig te reserveren bij de medewerkers van de lounge. De kosten voor het ontbijt bedragen € 9,50,-. U kunt dit bedrag ook op uw kamer rekening laten opboeken.

  • Openbaar vervoer

    Tramlijn 25 stopt op loopafstand van het zorghotel. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie.

  • Openingstijden

    Onze openings/bezoektijden zijn van 10.00 uur tot 21.00 uur. Voor de openingstijden van de receptie verwijzen wij naar het kopje ‘Receptie’.

  • Paramedisch team

    Het paramedisch team bestaat uit:

    • fysiotherapeuten
    • logopedisten
    • ergotherapeuten
  • Parkeren

    Locatie parkeren
    U kunt parkeren in de bewaakte parkeergarage aan de voorzijde van het Franciscus Gasthuis. In de parkeergarage zijn ook parkeerplaatsen voor mindervaliden.

    Kosten parkeren
    De eerste twintig minuten parkeert u gratis. Daarna betaalt u € 0,05 ct. per minuut. Het maximale dagtarief bedraagt € 15,00,-. U kunt betalen bij de automaten in de centrale hal van het ziekenhuis of in de hal bij de rode liften. Er is ook een parkeerregeling voor frequente bezoekers. U kunt bij de receptie van het Franciscus Gasthuis een parkeerpas aanvragen. De kosten hiervan zijn € 55,00,- voor 6 maanden.

    Kiss & Ride Aafje Revalidatie Franciscus
    Het Aafje Revalidatie Franciscus heeft geen eigen parkeerplaatsen. Vlakbij de ingang van het Aafje Revalidatie Franciscus is een zogenoemde Kiss & Ride plek (K&R). Van deze plek kan uw bezoek gebruik maken als zij u komen brengen of halen. Deze plek kan niet gebruikt worden als parkeerplaats.

    Voor meer informatie over parkeren kunt u bij de receptie terecht.

     

  • Post

    Uw post wordt persoonlijk aan u overhandigd. Dit gebeurt doorgaans door de medewerkers van de receptie.
    Wenskaarten e.d. zijn te verkrijgen bij de Albron winkel in de centrale hal van het ziekenhuis. Uw post kunt u bij de receptie laten frankeren. De kosten hiervoor kunnen bij de receptie worden voldaan. De receptie zal tevens zorg dragen voor de verzending van uw post.

  • Receptie

    De receptie is geopend van:

    maandag t/m vrijdag
    07:00 – 21:00 uur,

    zaterdag, zon- en feestdagen
    07:30 – 21:00 uur.

    Vanaf uw kamer te bereiken met de sneltoets op uw telefoon voor al uw niet zorggerelateerde vragen.

     

  • Restaurant nota's

    Indien u consumpties of vouchers op uw rekening wilt laten opboeken, verzoeken wij u vriendelijk altijd uw restaurant- en sportscafé nota’s te ondertekenen.

  • Roken

    Het is wettelijk niet toegestaan om te roken in het restaurant en andere publieke ruimtes. De kamers zijn eveneens rookvrije ruimten. Bij overtreding in een kamer brengen wij € 250,- schoonmaakkosten in rekening. Het ziekenhuis heeft ook een rookbeleid voor de openbare ruimtes op hun buitenterrein. Dit houdt in dat u op het gehele terrein niet mag roken. Voor patiënten van Aafje Revalidatie Franciscus is er een uitzondering gemaakt en mag u alleen roken op de daarvoor aangewezen plek aan de achterzijde van ons pand.

  • Roomservice

    Het Aafje Revalidatie Franciscus biedt ook roomservice. Ontbijt, lunch, diner en dranken kunnen op de hotelkamer worden geserveerd tegen een vergoeding van € 2,50,- per keer.

    Dit is iedere dag mogelijk van 08:00 uur tot 20:00 uur. Na 20:00 uur is er een beperkt assortiment beschikbaar.

  • Specialisten Ouderengeneeskunde

    Er zijn twee specialisten ouderengeneeskunde werkzaam in het zorghotel. De specialisten ouderengeneeskunde worden in hun taken ondersteund door verpleegkundig specialisten. Zie voor verdere beschrijving kopje verpleegkundig specialist. Zij verrichten een deel van de medische werkzaamheden, onder supervisie van de specialisten ouderengeneeskunde.

    De spreek- en behandelkamers bevinden zich op de begane grond tegenover de liften. Als u of uw familie een afspraak wenst te maken, kunt u zich richten tot de medisch secretaresse. Zij zijn bereikbaar via de receptie.

    In sommige gevallen wordt u door de specialist ouderengeneeskunde of verpleegkundige specialist op het spreekuur uitgenodigd. Onze medisch secretaresse zal de afspraak verder verwerken.

  • Technische dienst

    Indien er op uw kamer een technisch probleem is, verzoeken wij u vriendelijk dit aan de receptie door te geven zodat onze technische dienst ingeschakeld kan worden.

  • Telefoon

    Met het toestel op uw kamer bent u altijd bereikbaar. Voor een buitenlijn dient u eerst de 0 in te toetsen. De gesprekskosten worden automatisch op uw kamer rekening geboekt. Voor de receptie kunt u de sneltoets op de telefoon intoetsen.

  • Televisie

    De kosten voor het gebruik van het televisiesysteem: € 1,50,- per dag. Bij verlies van de afstandsbediening zijn er kosten aan verbonden.

  • Terras

    Bij goed en droog weer serveren wij op het terras. Het nuttigen van meegebrachte etenswaren is ook op het terras niet toegestaan. Zie kopje ‘voedselveiligheid’.

  • Verlichting kamers

    Om de verlichting op uw kamer te bedienen, krijgt u bij het inchecken een afstandsbediening van de receptie. Deze dient u bij het uitchecken weer in te leveren bij de receptie. Bij verlies van de afstandsbediening zijn er kosten aan verbonden.

  • Verpleegkundig Specialist

    De verpleegkundig specialist is een verpleegkundige die bevoegd is om medische taken uit te voeren. Zij werkt als het ware op het grensgebied van de verpleegkunde en de geneeskunde. De verpleegkundig specialist stelt diagnoses en start zelfstandig behandelingen. Zij houdt zelf spreekuur, verricht lichamelijk onderzoek en schrijft medicijnen voor. De verpleegkundig specialist werkt onder supervisie van de specialisten ouderengeneeskunde.

  • Vertrek

    Als uw ontslagdatum in zicht is, zal onze klantadviseur contact met u opnemen om de nodige zaken thuis of elders voor u te regelen. Zie ook kopje ‘klantadvies’. Op de dag van vertrek dient u uw kamer om uiterlijk 10.00 uur te verlaten. Wij verzoeken u vriendelijk de elektronische sleutel met eventueel de afstandsbediening van de televisie in te leveren bij de receptie. De hulpmiddelen, zoals kussens, krukken, looprek, rolstoel e.d. die u van de fysiotherapie, ergotherapie of logopedie geleend heeft, dient u te retourneren bij de afdeling fysiotherapie.

  • Vervoer

    U dient ten eerste contact op te nemen met uw zorgverzekering om te informeren of u in aanmerking komt voor een machtiging voor zittend ziekenvervoer. De zorgverzekering geeft u dan informatie hoe verder te handelen en tevens uitleg over de vergoeding en eventuele eigen bijdrage. Alles is ook na te lezen op de website van uw verzekering en houdt u rekening met een afhandelingstijd van 10 werkdagen afhankelijk van de verzekering. Vanwege de AVG (privacy wet) dient de verzekerde of diens gemachtigde zelf navraag te doen.

    Wilt u (rolstoel) vervoer zonder een machtiging aan te vragen kan kunt u contact opnemen met RTC op telefoonnummer 010 4 626 060.

  • Voedselveiligheid

    Het Aafje Revalidatie Franciscus houdt zich strikt aan de hygiënewetgeving, de zogenaamde hygiënecode. Het nuttigen van meegebrachte etenswaren in de publieke ruimten is hierom niet toegestaan. De medewerkers mogen producten of gerechten niet bewaren en op een later tijdstip aanbieden. Dit is in verband met aansprakelijkheid en voorschriften.

  • Wasserij

    Tijdens uw verblijf is het mogelijk om uw kleding te laten reinigen via onze was- en stoomservice. Meer informatie hierover kunt u vinden op de bon in de was- en stoomzak die zich in uw kledingkast bevindt.

  • Zonwering

    Iedere kamer is voorzien van zonwering. De knop bevindt zich bij de ingang van de kamer naast de lichtknopjes. Deze kunt u zelf bedienen.

  • Zorg

    Het zorgteam richt zich op de begeleiding in het revalidatieproces, ze zijn er om u te ondersteunen en advies te geven om de zelfredzaamheid zoveel mogelijk te bevorderen.
    Uiteraard nemen wij de zorg en behandeling van u over wanneer u niet in staat bent deze zelf uit te voeren.

No results found!