Bestuur en toezicht & adviesorganen
Op deze pagina leest u alles over de Raad van Bestuur, ons directieteam en de Raad van Toezicht. De Raad van Bestuur van Aafje bestaat uit Guy Buck en Arnoud Weermeijer.
                        Voorzitter Raad van Bestuur Aafje
Guy Buck (geboren in 1963 in Kerkrade) is na zijn studie Bestuurskunde aan de universiteit Twente, werkzaam geweest bij het Ministerie Volkshuisvesting, gemeente Delft (Hoofd bouwen en wonen) en provincie Zuid-Holland (Hoofd ruimtelijke ordening). Hierna vervulde Guy als eindverantwoordelijke posities als Algemeen directeur GGD Zuid-Holland-West, vervolgens als Gemeentesecretaris van de gemeente Westland en als Voorzitter Raad van Bestuur van ouderenzorgonderneming Schakelring.
                        Interim-bestuurder Aafje
Sinds 1 oktober is Arnoud Weermeijer als interim-bestuurder bij Aafje gestart ter versterking van de Raad van Bestuur. Arnoud is een zeer ervaren bestuurder met ruim veertig jaar ervaring in de gezondheidszorg, opgedaan na zijn studie Economie in Groningen. De afgelopen twintig jaar heeft hij als ‘interimmer’ diverse opdrachten uitgevoerd in ziekenhuizen en gerenommeerde instellingen in de ouderenzorg. Zijn expertise is breed en omvat zowel bedrijfsvoering (financiën, ICT en facilitaire zaken) als een grondige kennis van de zorgorganisatie zelf. Arnoud ziet het als een inspirerende uitdaging om zijn uitgebreide kennis en ervaring in te zetten voor de vraagstukken die spelen binnen Aafje.
Het directieteam van Aafje bestaat uit:
Het directieteam van Aafje Hulpthuis bestaat uit:
De Raad van Toezicht van Aafje bestaat uit:
Wilt u in contact komen met de Raad van Toezicht van Aafje? Neem dan contact op met Mirjan de Heus (secretaris Raad van Bestuur).
Contact opnemenAafje onderschrijft de aanbevelingen over goed bestuur, goed toezicht en adequate verantwoording vanuit de Governancecode Zorg. De Raad van Toezicht en de Raad van Bestuur hebben uitvoering gegeven aan de Governancecode Zorg in de statuten, reglementen (reglement RvB en reglement RvT) en het informatieprotocol van Stichting Aafje. Tevens heeft de Raad van Toezicht in 2024 haar visie op het toezichthouderschap en een beleid en Onkostenoverzicht 2024 Raad van Bestuur vastgesteld. Hier vind je het Onkostenoverzicht 2022 en het Onkostenoverzicht 2023.
Conform de statuten draagt de Raad van Bestuur de eindverantwoordelijkheid voor alle aspecten van de zorg- en dienstverlening, de positionering en het strategisch beleid van Aafje.
Binnen Aafje zijn er verschillende adviesorganen die gevraagd en ongevraagd advies geven over het beleid. Bijvoorbeeld de Verzorgende en Verpleegkundige Advies Raad, de Sociaal Medische Advies Raad, de Commissie Ethiek of de Ondernemingsraad.
VVAR en SMAR
Leden van de VVAR (Verzorgende en Verpleegkundige Advies Raad) of de SMAR (Sociaal Medische Advies Raad) geven de Raad van Bestuur gevraagd en ongevraagd advies en zijn actief betrokken bij het opstellen van bijvoorbeeld het kwaliteitsplan.
Commissie Ethiek
In ons dagelijks werk is onze gedragscode een belangrijke leidraad. De Commissie Ethiek helpt ons bij dilemma’s. Deze speciale commissie stimuleert en begeleidt gesprekken over goede zorg en hulpverlening. De commissieleden denken mee over hoe onze medewerkers de juiste dingen op de goede manier kunnen doen. Zo blijven we werken aan onze eigen professionaliteit.
                        Onze medewerkers staan bij Aafje op één. De ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van onze medewerkers.
De ondernemingsraad volgt alle ontwikkelingen en adviseert de Raad van Bestuur. De leden van de OR hebben ook aandacht voor onze klanten, financiële zaken en de bedrijfsvoering. Van een goede werkomgeving profiteren we namelijk allemaal. Ariane van der Hulst is de voorzitter van de OR. Vragen t.a.v. de OR kunnen worden gestuurd naar .