Klanttevredenheidsonderzoek huizen: Aafje scoort weer een mooie 8,0

Deel dit bericht:

Ook dit jaar waarderen klanten in onze huizen Aafje weer met een 8,0. Dit cijfer is het resultaat van het klanttevredenheidsonderzoek dat recent is uitgevoerd. Ook vorig jaar scoorde Aafje een 8,0. De score voor psychogeriatrie is zelfs gestegen van een 8,0 naar een 8,3. Het cijfer is een mooie waardering voor onze zorgmedewerkers, zeker in een tijd waarin de ouderenzorg voor grote uitdagingen staat.

Cijfers per thema en locatie

In het klanttevredenheidsonderzoek komen verschillende thema’s naar voren. Zo wordt er onder andere gekeken naar de tevredenheid over medewerkers, het maken en nakomen van afspraken, het meebeslissen en hebben van inspraak, de inzet van en aandacht voor mantelzorg en de tevredenheid over de accommodatie. Ook dit jaar zijn wij weer trots op de resultaten. Zo is locatie Ben Oude Nijhuis bijvoorbeeld gestegen van een 4,9 naar een 8,4. Locatie Varenoord is van een 7,9 gestegen naar een 8,9 en locatie Smeetsland (psychogeriatrisch expertisecentrum voor specialistische zorg, behandeling en wonen) scoorde vorig jaar een 8,2 en dit jaar een mooie 8,7.

Alle resultaten per locatie en thema kunt u hier vinden.

 

Wie hebben meegedaan?

Bewoners en mantelzorgers hebben meegedaan aan dit onderzoek. De meting is uitgezet bij 1597 klanten. Er kwamen 673 reacties binnen. Dit betekent dat 42% van de ondervraagden heeft meegedaan aan het onderzoek. De resultaten worden met de managers van de locaties gedeeld. Zij bespreken de uitkomsten en feedback in hun teams en met de lokale cliëntenraden. 

 

Waarom een klanttevredenheidsmeting?

Aafje wil graag weten of haar bewoners prettig wonen. Daarom nodigt Aafje jaarlijks alle bewoners en vertegenwoordigers uit om hun mening te geven over belangrijke onderwerpen. De vragen zijn in overleg met de vertegenwoordigers van de locaties en de cliëntenraad vastgesteld. Alle reacties worden anoniem verwerkt, dus klanten kunnen vrijuit hun mening geven. Met de resultaten kan Aafje per locatie en zelfs per afdeling de zorg en dienstverlening verbeteren. De meting is tevens verplicht vanuit het Kwaliteitskader.