Aafje-collega’s rapporteren vanaf nu pratend

Deel dit bericht:

Wist je dat zorgmedewerkers gemiddeld 6,5 uur per week kwijt zijn aan rapporteren? Tijd die ze niet kunnen besteden aan wat écht belangrijk is: de beste zorg voor onze klanten. Aafje wil daar verandering in brengen - met de ONS-app van Attendi.

Spraak-naar-tekst

De laatste ontwikkeling in deze innovatieve zorgapplicatie? Een spraak-naar-tekst-functie. Hiermee kunnen collega’s via hun mobiel of tablet heel makkelijk rapporteren en direct praten met het cliëntendossier. En dat levert tijdwinst op: gemiddeld 30%!

Hoe werkt het?

Het superslimme model zet gesproken verslagen direct om in duidelijk geschreven rapportages. Mét de juiste interpunctie en hoofdletters waar ze horen. ‘Uuh’s’ en ‘hmm’s’ worden genegeerd en uitgesproken getallen verschijnen automatisch als cijfers. Zo wordt rapporteren een eitje.

Pilot van start

Sinds 8 januari werken meer dan 60 collega’s met spraak-naar-tekst. In een pilot onderzoeken zij hoe de nieuwe Attendi-functie onze zorg nóg beter maakt. Zijn de resultaten positief? Dan rollen we spraak-naar-tekst uit naar alle Aafje wijkzorg- en woonteams.

Aafje als koploper

Aafje loopt met trots voorop als het gaat om de toekomst van de zorg. Daarom zijn we een van de vier organisaties die Attendi helpt bij de doorontwikkeling van de ONS-app. Samen met Santé Partners, Zorgbalans en TWB fungeren we als ‘proefpersoon’ bij het verbeteren van verschillende functionaliteiten binnen de app.

Samen gaan we voor: minder administratieve rompslomp en regeldruk en meer aandacht voor ouderen en werkplezier.