Persbericht: HR directeur Erasmus MC Jan Jaap Ensing nieuwe manager P&O Aafje

Geplaatst op 28-12-20
Blue and white 60x36 landscape campaign banner
De raad van bestuur van Aafje heeft Jan Jaap Ensing benoemd tot nieuwe manager P&O per 1 januari 2021. Jan Jaap Ensing was eerder vijf jaar directeur HR bij het Erasmus MC in Rotterdam. In zijn nieuwe functie maakt hij deel uit van het directieteam van Aafje en geeft hij invulling aan het strategische personeelsbeleid. Waarbij belangrijke thema’s als vitaliteit en het binden en boeien van medewerkers centraal staan.

Aafje, Beste werkgever 2019-2020, biedt zorg aan ouderen in Rotterdam Rijnmond en de Drechtsteden.

Jan Jaap Ensing:“Ik ben blij om op 1 januari a.s. bij Aafje aan de slag te kunnen. De grote uitdaging voor nu en in de toekomst is hoe we ervoor kunnen zorgen dat er voldoende medewerkers zijn om de zorg en dienstverlening door Aafje te kunnen blijven bieden. Met de collega's van de afdeling P&O hoop ik een bijdrage aan het antwoord op die uitdaging te kunnen leveren. Ik kijk uit naar onze samenwerking!"

Guy Buck, voorzitter Raad van Bestuur: "Ik vind het fantastisch dat we Aafje kunnen versterken met een dermate ervaren leidinggevende op het zo belangrijke terrein van HRM en de arbeidsmarkt. Ik heb er alle vertrouwen in met hem de uitbouwfase van Aafje verder vorm te geven. We heten hem van harte welkom!"

Over Aafje
Aafje biedt een breed pakket aan ondersteuning in zorg, behandeling en welzijn in onze huizen, zorghotels en bij mensen thuis. Dit doen wij met ruim 6000 medewerkers en 1850 vrijwilligers voor bijna 18.000 klanten in de regio Rotterdam. Samen met ketenpartners streeft Aafje er elke dag naar de zorg voor kwetsbare ouderen te optimaliseren. Aafje realiseert jaarlijks een omzet van €265 miljoen. Ga voor meer informatie over Aafje naar www.aafje.nl/over-aafje.