Persbericht: Fusie Ben Oude NijHuis en Aafje op 1 januari een feit

Geplaatst op 29-12-20
Benoudenijhuis
​Niets staat de fusie tussen Aafje en Ben Oude NijHuis nog in de weg. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft in december akkoord gegeven. In november hebben de OR en cliëntenraad van Aafje en de bewonersraad van Ben Oude NijHuis positief advies gegeven. Daarmee is de fusie per 1 januari een feit.

Beide organisaties bieden ouderenzorg in hetzelfde geografisch gebied en streven dezelfde doelen na als het gaat om het bieden van persoonsgerichte zorg. De bewoners van Ben Oude NijHuis blijven zorg ontvangen waarbij zij gebruik kunnen maken van alle expertise die Aafje in huis heeft. Hierdoor zien beide organisaties een duidelijke meerwaarde op het gebied van samenhangende en kwalitatieve dienstverlening in de zorg, waarbij de keuzemogelijkheid voor inwoners van Overschie behouden blijft. Jan Slagter en Erik Scherder hebben zich met enthousiasme als ambassadeurs voor de komende 2 jaar verbonden aan Aafje.

Samenhang tussen kwaliteit en dienstverlening.
Medewerkers van Aafje hebben meer mogelijkheden op het gebied van opleiding, ontwikkeling en doorgroei binnen heel Aafje. Dat is voor de medewerkers van Ben Oude NijHuis van grote toegevoegde waarde. Dit leidt ook tot verbetering van de kwaliteit.

Met de uiteindelijke fusie gaat de locatie Ben Oude NijHuis onder de Aafje vlag verder. De bekende en vertrouwde locatie naam blijft dus gehandhaafd. Ook hebben beide organisaties afgesproken dat de fusie niet leidt tot gedwongen ontslagen.

Over Ben Oude NijHuis
Het Ben Oude NijHuis is een kleinschalige woonvorm, gevestigd in een voormalig klooster in Rotterdam-Overschie. Het is bedoeld voor mensen met een (lichte) zorgvraag of dementie en bestaat sinds 2017. Ongeveer 60 medewerkers en vrijwilligers bieden zorg op deze locatie.

Over Aafje
Aafje biedt een breed pakket aan ondersteuning in zorg, behandeling en welzijn in onze huizen, zorghotels en bij mensen thuis. Dit doet zij met ruim 6000 medewerkers en 1850 vrijwilligers voor bijna 18.000 klanten in de regio Rotterdam Rijnmond en de Drechtsteden. Samen met ketenpartners streeft Aafje er elke dag naar de zorg voor kwetsbare ouderen te optimaliseren.