Hulp bij dementie

Dementie kan veel vragen en onzekerheden oproepen. Een casemanager ondersteunt u en/of uw mantelzorger in dit geval graag zodat u gegarandeerd bent van een passend en gecoördineerd aanbod van zorg en diensten.
Is er sprake van (beginnende) dementie, dan kunt u voor advies en begeleiding in de thuissituatie contact opnemen met een casemanager van het mobiel PG-team. Deze deskundige op het gebied van dementie denkt niet alleen mee, maar regelt indien gewenst ook daadwerkelijk de zorg.
De inzet van de casemanager is gericht op:
- adviseren in omgaan met dementie
- adviseren over verschillende vormen van zorg
- het regelen van (tijdelijke) opname in een verzorgings- of verpleeghuis
- het informeren over zorg, activiteiten en huisvesting
- ondersteuning bij contact leggen met de verschillende instanties
Kosten en indicatie
Begeleiding bij dementie wordt betaald vanuit de Zorgverzekeringswet. Dit betekent dat uw zorgverzekeraar de zorg vergoedt vanuit de basisverzekering. U betaalt geen eigen bijdrage aan het Centraal Administratiekantoor (CAK). Deze zorg heeft geen invloed op het ‘eigen risico’. U heeft geen indicatie nodig. Voor hulp bij dementie, neemt u contact op met de Aafje klantenservice.
Wachttijden casemanagement dementie
Het komt soms voor dat er een wachtlijst is voor een casemanager dementie. Dit kunnen we helaas niet voorkomen. Via deze link bekijkt u de huidige wachttijden voor een casemanager dementie bij u in de buurt.
Direct het mobiel PG-team inschakelen
Bel voor het maken van een afspraak de Aafje klantenservice 088 8 233 233 of vul het onderstaande formulier in.