Aangepaste maatregelen in verband met coronavirus
Door het coronavirus gaat het in het zorghotel locatie Maasstad anders dan normaal. Het zorghotel functioneerde de afgelopen weken als coronacentrum. Gezien de daling van het aantal corona-patiënten hebben wij een deel van de revalidatiezorg die wij normaal bieden, weer opgestart. Uiteraard zijn hier wel een aantal maatregelen voor nodig. Wij kunnen ons voorstellen dat u dit spannend vindt klinken, daarom vertellen wij u graag meer over de maatregelen die wij hebben getroffen om goede en veilige revalidatie te kunnen waarborgen.
Het tijdelijke coronacentrum is strikt gescheiden van de revalidatie-etages van het zorghotel. U loopt dus geen kans op besmetting met het coronavirus via die weg. De etages die nu weer als zorghotel in gebruik worden genomen zijn grondig gereinigd. Op de gangen van alle etages in het pand zijn nog wel de sluizen aanwezig die voor het verplegen van coronapatiënten en het voorkomen van verspreiding van het virus essentieel zijn. Met onder meer deze sluizen, duidelijke bewegwijzering en intensief getraind personeel, houden wij coronazorg en revalidatiezorg strikt van elkaar gescheiden en loopt u geen risico.
Na binnenkomst in het zorghotel, wordt getest op corona en gaat een tweedaagse quarantaineperiode op de eigen kamer in. Tijdens deze twee dagen wordt natuurlijk wel al gestart met de revalidatie. De intake wordt gehouden, het revalidatieplan wordt opgesteld en andere zaken die belangrijk zijn voor het herstel worden geregeld. Na deze twee dagen en bij een negatieve testuitslag mag de kamer verlaten worden en gaat het revalidatietraject van start in de oefenzaal op de eigen etage.
Faciliteiten
De hotelkamers zijn ruim en comfortabel en hebben luxe comfortbedden en een ruime badkamer. Verder beschikken de kamers over een minibar, telefoon en interactief televisiesysteem. Het hotel is vanzelfsprekend volledig rolstoelvriendelijk en ons zorg- en hotelteam staan 24 uur per dag voor u klaar.
Gasten kunnen in het sfeervolle restaurant terecht voor een uitgebreid ontbijt, smakelijke lunch en het diner met een dagelijks wisselend driegangen menu. In het sportscafé, direct gelegen aan de fysioruimte, kan voor en/of na de training gezellig een drankje of een kop koffie gedronken worden. Al dan niet met een snack of gebakje.
Voor wie
Het zorghotel is er voor mensen die na een operatie of opname in het ziekenhuis geen specialistische zorg meer nodig hebben, maar bij wie er nog wel behoefte is aan enige vorm van ondersteuning.
De reden om voor het zorghotel te kiezen kan divers zijn, maar aanleiding kan zijn dat u wilt revalideren onder professionele begeleiding, u alleen woont, uw woning niet gelijkvloer is of u zich nog niet zeker genoeg voelt om thuis te verblijven.
Logées
Als uw (meerderjarige) bezoek wil blijven logeren is dit mogelijk. Geeft u dit wel tijdig bij de receptie aan, zodat er op uw kamer (eventueel) een bed bij geplaatst kan worden. De kosten per nacht bedragen € 37,50 inclusief ontbijt.
Kosten
Ongeacht bij welke zorgverzekeraar u verzekerd bent, u kunt altijd bij Aafje terecht voor GRZ in de zorghotels. Aafje heeft contracten gesloten met alle verzekeraars. Als de verzekeraar de naam ‘zorghotel’ hoort, kan dit nog wel eens tot verwarring leiden, waarna de verzekeraar aangeeft dat u niet bij Aafje terecht kunt. In onze zorghotels wordt revalidatiezorg geboden; eigenlijk dekt de naam revalidatiehotel de lading beter. Voor GRZ kunt u dus altijd bij ons terecht.
Is deze locatie geschikt voor mij?
Om te kunnen beoordelen of een specifieke locatie voor u of uw naaste een geschikte woonomgeving is, bekijkt een team van professionals, zoals een specialist ouderengeneeskunde, verpleegkundige en een klantadviseur uw persoonlijke situatie en specifieke behoefte. Op basis daarvan krijgt u van ons een persoonlijk advies.
Wat als mijn situatie verandert?
Veranderingen in de persoonlijke situatie kunnen van invloed zijn op de zorgbehoefte. Het kan dan voorkomen dat u of uw naaste niet meer in de meest geschikte locatie woont. We willen al onze bewoners graag de beste zorg bieden passend bij de zorgbehoefte. In dat geval gaan wij altijd het gesprek met u aan om te kijken welke oplossing het beste past bij u en uw situatie.
Meer informatie?
Neem contact op met de klantadviseur via de Aafje klantenservice 088 8 233 233.