Informatie voor revalidanten

  • Apparatuur (huishoudelijk en elektrisch)

    Het is niet toegestaan om eigen apparatuur (huishoudelijke en/of elektrische) mee te nemen naar Aafje Revalidatie Maasstad. Denk hierbij o.a. aan koffiezetapparaten, waterkokers, televisies, modems, spelcomputers en dvd-spelers. Dit om het gevaar van kortsluiting te voorkomen.

  • Artsenteam

    Ons artsenteam is bereikbaar via het medisch secretariaat op de 1e etage. Zie het kopje ‘Specialist Ouderengeneeskunde’ en ‘Medisch Secretariaat’.

  • Banqueting

    Indien u een bijzondere gelegenheid wilt vieren, biedt Aafje Revalidatie Maasstad verschillende mogelijkheden. Wij kunnen o.a. gebak regelen, een heerlijke lunch of diner samenstellen en/of een ruimte voor u reserveren tegen betaling. Mocht u interesse hebben, dan kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Bagage

    Bij de receptie staan twee bagagetrolleys tot uw beschikking. Vanzelfsprekend helpen wij u graag met het vervoeren van uw bagage.

  • Brasserie de Hef

    De Brasserie is dagelijks geopend van 09:00 tot 21:00 uur voor een heerlijk kopje koffie met gebak, een lekker drankje of een snack. Vanaf begin april tot en met eind september is het terras ook geopend, afhankelijk van het weer.

    Voor 11:00 uur worden er geen alcoholische dranken geserveerd. Eigen etenswaar en dranken zijn niet toegestaan in de Brasserie (i.v.m. de hygiënewetgeving). Gepaste kleding is gewenst.

  • Bed

    Al onze bedden zijn verstelbaar en kunnen naar wens worden aangepast. Het bedieningspaneel bevindt zich aan de zijkant van het bed, de zorgmedewerker kan u hierbij ondersteunen.

  • Behandelteam

    Het behandelteam bestaat uit:

    • Fysiotherapeuten
    • Logopedisten
    • Ergotherapeuten
    • Artsen
    • Diëtisten
    • Geestelijke verzorging
    • Maatschappelijk werk
    • Psycholoog

    Het behandelteam wordt aangestuurd door de teammanager.

  • Bereikbaarheid

    Het Aafje Revalidatie is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed bereikbaar. U kunt meer informatie over het openbaar vervoer  vinden op www.9292ov.nl. Voor een routebeschrijving verwijzen wij u en uw bezoek naar www.opdezorgboulevard.nl of www.anwb.nl.

    Als u een navigatiesysteem of de ANWB-website gebruikt, dan kunt u Krimpenerstraat 9, 3079 DZ te Rotterdam als eindbestemming invoeren. U komt dan uit bij de parkeergarage van de zorgboulevard. 

    Voor Aafje Revalidatie Maasstad kunt u voor een korte periode met de auto stoppen om iemand af te zetten of op te halen, maximaal 15 minuten. U kunt dan vervolgens doorrijden en de auto op de parkeerplaats of in de parkeergarage parkeren. Zie het kopje ‘Parkeren’ voor informatie over het parkeren.

  • Beschadigingen

    Mocht u een beschadiging opmerken, dan kunt u dit melden bij de receptie.  Als u per ongeluk een beschadiging aanbrengt aan muren en/of (kamer)materialen,  dan verzoeken wij u vriendelijk om dit bij de receptie te melden. De technische dienst zal dit zo snel mogelijk repareren. Het management wordt hiervan op de hoogte gesteld en er wordt bekeken of de schade op u verhaald wordt. 

    Wij verzoeken u om geen plakband aan te brengen op het meubilair en de muren, bijvoorbeeld voor het bevestigen van wenskaarten.

  • Betalingsmogelijkheden

    U kunt uw rekening(en) voldoen middels pin, contant, Visa en Eurocard/Mastercard.

  • Bezoek

    Uw bezoek is op elk moment van de dag welkom.  Wij verzoeken uw bezoek zich te melden bij de receptie, waar zij een bezoekerspas zullen ontvangen. Indien uw gast wenst te overnachten op uw kamer, dan kan dat tegen betaling, dit is inclusief het ontbijt. We vernemen dit graag zo spoedig mogelijk, zodat een extra bed bijgeplaatst kan worden. Zie ook het kopje ‘logé’. 

    Uw bezoek is ook van harte welkom in de Brasserie om met u tegen betaling te ontbijten, lunchen en/of dineren. Zie ook de kopjes ‘ontbijt’, ‘lunch’ en ‘diner’.

  • Bloemen

    Indien u bloemen wilt bestellen kunt u contact opnemen met de receptie van Aafje Revalidatie Maasstad.

  • Brancardier

    Aafje Revalidatie Maasstad beschikt over een brancardiersservice. Kunt u zich niet zelfstandig voortbewegen in uw rolstoel dan haalt en brengt onze brancardier u binnen het Aafje Revalidatie tussen 8:00 en 20:00 uur. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Brand

    Op de binnenzijde van uw kamerdeur staan specifieke brandinstructies. De bedrijfshulpverleners (BHV) van Aafje Revalidatie Maasstad zijn opgeleid om in geval van calamiteiten adequaat op te treden. 

    Bij brandalarm wordt u geacht de instructies van het personeel op te volgen.

  • Business services (kopieën)

    Als u documenten wilt laten kopiëren, dan kunt u terecht bij de receptie. De kosten zijn afhankelijk van verschillende factoren (bijv. kleur vs. zwart/wit kopie).

  • Cameratoezicht

    In Aafje Revalidatie Maasstad is er cameratoezicht. Aafje draagt, als zorgverlener en werkgever, de medeverantwoordelijkheid voor bescherming van de belangen van haar revalidanten en medewerkers. Tot die belangen behoren de persoonlijke veiligheid en gezondheid, maar ook de veiligheid van materiële zaken.

  • Cliëntenraad

    De centrale cliëntenraad van Aafje behartigt de belangen van onze revalidanten. Voor meer informatie over de cliëntenraad verwijzen wij naar de brochure, die u bij de receptie kunt aanvragen.

  • Dag-oudste

    De dag-oudste is de verantwoordelijke voor de etage waar u verblijft. U kunt bij uw dag-oudste van de etage terecht met bijvoorbeeld:

    • Medische klachten die eventueel met de arts besproken moeten worden. Als dit besproken is met de arts, koppelt de dag-oudste de informatie weer aan u terug.
    • Vragen omtrent uw medicatie.
    • Met andere vragen kunt u terecht bij de verpleging die u ‘s morgens komt helpen.
    • Een gesprek kan vanzelfsprekend gepland worden met de dag-oudste.
  • Deuren

    Na een stroomstoring of calamiteitenmelding vallen de deuren in de zogenaamde brandmelder. De deur gaat dan zwaar open. Door de deur helemaal open te duwen, gaat de deur terug in de normale stand. Heeft u last van een zwaar te openen deur? Neem dan contact op met de receptie of zorg. De kamerdeur moet, op last van de brandweer, te allen tijde dicht zijn.

  • Diefstal/verlies

    Aafje revalidatie Maasstad is niet aansprakelijk voor diefstal of verlies van uw eigendommen. Berg daarom altijd uw spullen van waarde op in de daarvoor bestemde kluis op uw kamer.

  • Diëtiste

    In Aafje Revalidatie Maasstad zijn er diëtisten aanwezig. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat.

  • Diner

    Van 17:00 tot 20:00 uur wordt het diner, in shiften geserveerd in de Brasserie op de 2e etage. Uiteraard is uw bezoek van harte welkom om het diner met u te nuttigen in de Brasserie. Wij adviseren u tijdig te reserveren bij de receptie. Voor informatie over de kosten van een diner voor uw bezoek verwijzen wij u naar de receptie. U kunt dit bedrag ook op uw kamerrekening laten boeken. 

    Gepaste kleding is gewenst en eigen meegebrachte etenswaren mogen niet genuttigd worden in de Brasserie (zie ook kopje “eigen etenswaren”) i.v.m. de hygiënewetgeving. Indien gewenst, kunt u het diner tegen een bijdrage op uw kamer laten serveren. Als u hier gebruik van wilt maken, kunt u dit aangeven bij de receptie.

  • Eenmalige machtiging

    De eenmalige machtiging dient als betalingsgarantie en moet in ons bezit zijn voordat u kosten op de kamerrekening kunt boeken en voordat de TV aangesloten kan worden. De machtiging wordt alleen gebruikt als u de rekening niet kan betalen per pin of contant.

  • Eigen etenswaren

    Aafje Revalidatie Maasstad houdt zich strikt aan de hygiënewetgeving. Daarom mogen meegebrachte etenswaren niet in de publieke ruimtes (zoals Brasserie en lobby) worden genuttigd. In verband met aansprakelijkheid en voorschriften mogen de medewerkers producten niet bewaren en op een later tijdstip aanbieden. U kunt deze natuurlijk wel in uw koelkast op de kamer bewaren.

  • Ergotherapie

    In Aafje Revalidatie Maasstad is een ergotherapeut aanwezig. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat of de folder in het folderrek bij de receptie raadplegen.

  • Folders

    Bij de receptie kunt u in het folderrek informatie vinden over producten en diensten van Aafje en diensten die aangeboden worden door winkeliers en zorgleveranciers, die zich op de Zorgboulevard bevinden. U kunt ook contact opnemen met de Aafje Klantenservice 088 823 3233 (€0,10 per minuut).

  • Gasttevredenheidonderzoek

    Wij doen er alles aan om uw verblijf in Aafje Revalidatie Maasstad zo prettig mogelijk te maken. Om dit te kunnen realiseren, vragen wij u naar uw mening en suggesties over onze zorg- en dienstverlening. 

    Aan de hand van het enquêteformulier (gasttevredenheidsonderzoek) kunnen wij de kwaliteit van van onze revalidatielocatie optimaliseren en de service naar u en toekomstige revalidanten verbeteren.

    De enquête ontvangt u op de kamer zodra uw ontslagdatum bekend is. Mocht u tijdens uw verblijf uw ervaring met ons willen delen, dan horen wij het graag van u. 

    Als u het enquêteformulier ingevuld inlevert bij de receptie, ontvangt u een kleine attentie.

  • Geestelijke verzorging

    In Aafje Revalidatie Maasstad is ook geestelijke verzorging aanwezig. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat.

  • Halszender

    Tijdens het inchecken heeft u een halszender ontvangen. Deze kunt u gebruiken om toegang te krijgen tot uw verdieping, uw kamer en de kluis. De zijde met het kamernummer is de sleutelzijde. De andere zijde met de knop is om de zorg op te roepen en dient tevens als alarm. Indien u deze alarmknop indrukt, alarmeert u rechtstreeks ons zorgteam. Eén van de zorgmedewerkers zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

  • Huisdieren

    Huisdieren zijn niet toegestaan in Aafje Revalidatie Maasstad. Uitzondering hierop zijn KNGF-geleidehonden.

  • Internet

    U kunt met een eigen laptop/tablet/mobiele telefoon gebruikmaken van de gratis wifi (Aafje-Publiek) met een Wifi-code. Deze vindt u bij de receptie of hangt in de lift.

  • Kamerbehoud

    Indien u voor een controle o.i.d. naar het ziekenhuis gaat en blijkt dat u daar moet blijven, wordt uw kamer bij ons 24 uur aangehouden. Mocht dit in het weekend of op een feestdag zijn dan houden wij uw kamer 48 uur aan. Langer is niet toegestaan door uw zorgverzekeraar. Binnen bovenstaande tijdsperiode dient u uw kamer leeg te (laten) halen. En eventuele openstaande kosten, indien mogelijk, te voldoen.

  • Kamerrekening

    Tijdens uw verblijf kunt u extra kosten op de kamerrekening laten boeken. Hierbij kunt u denken aan barconsumpties, kioskverkoop, televisie- en telefoonkosten.  Elke week ontvangt u van de receptie een pro-forma rekening. Dit is een overzicht van de gemaakte kosten. Wij verzoeken u vriendelijk de kosten elke week per pin of contante betaling te voldoen bij de receptie. De eenmalige machtiging dient als betalingsgarantie en moet in ons bezit zijn voordat u kosten op de kamerrekening kunt boeken en voordat de TV aangesloten wordt. De machtiging wordt alleen gebruikt als u de rekening niet kan betalen per pin of contant.

  • Kamersleutel

    Tijdens het inchecken heeft u een halszender ontvangen. Deze gebruikt u om toegang te krijgen tot uw verdieping, uw kamer en de kluis. De zijde met het kamernummer is de sleutelkant. Als u de revalidatielocatie verlaat voor een ziekenhuisbezoek of verlof, dient u deze halszender altijd in te leveren bij de receptie. Bij verlies van de halszender zijn er kosten aan verbonden.

  • Kapsalon

    In Aafje Revalidatie Maasstad heeft u de mogelijkheid om een kappersbehandeling op de kamer te ontvangen. Voor een prijslijst en afspraak kunt u contact opnemen met de receptie of de folder in het folderrek bij de receptie raadplegen. De kosten voor de behandeling dient u contant te betalen.

    Er is ook een kapsalon aanwezig op de zorgboulevard; Beauty Lounge. Ook hier kunt u terecht voor een behandeling.

  • Kassabon

    Indien u iets op uw rekening wilt laten boeken, verzoeken wij u vriendelijk altijd uw kassabon te ondertekenen.

  • Kerkdiensten

    In het Maasstad Ziekenhuis is elke zondagochtend een kerkdienst om 10:00 uur. Belangstellenden kunnen dit aangeven bij de receptie. Rond half 10 wordt u opgehaald in de lobby bij de receptie door de vrijwilligers van het Maasstadziekenhuis.

  • Kinderen

    Kinderen zijn van harte welkom om op bezoek te komen in Aafje Revalidatie Revalidatie, waaronder ook in de Brasserie. Overnachten voor kinderen tot 18 jaar is helaas niet toegestaan. 

    Voor mee-etende kinderen van 4 tot 12 jaar is er een gereduceerd tarief. Kinderen tot 4 jaar eten gratis mee. Voor meer informatie neemt u contact op met de receptie. 

  • Kiosk

    In de vitrine, bij de receptie kunt u verschillende producten kopen, waaronder cadeaupakketten.

  • Klachten

    Wij beschouwen klachten als een kans om de service aan onze Revalidanten te verbeteren. Als u een klacht heeft, dan kunt u contact opnemen met de receptie. De receptie zal er zorg voor dragen dat uw klacht bij de betreffende afdeling en indien gewenst, bij de betreffende manager kenbaar wordt gemaakt. Er wordt dan vervolgens contact met u opgenomen. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. Bij de receptie zijn hiervoor klachtenformulieren beschikbaar.

  • Klantadvies

    Als uw vertrekdatum met de arts besproken is en u heeft nazorg nodig wordt dit geregeld door klantadvies. Klantadvies neemt dan contact met u en uw 1e contactpersoon op.       

    Ook voor andere vragen zoals bijvoorbeeld uw indicatie kunt u bij klantadvies terecht.

    Als u of uw familie een afspraak wenst te maken, kunt u zich richten tot de receptie.

  • Kluis

    Uw kamer beschikt over een kluis. Deze vindt u in de kast op uw kamer.  Middels uw halszender (de kant met het kamernummer) kunt u de deur van de kluis openen. Mocht u problemen ondervinden in het gebruik van uw kluis, dan kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Koelkast

    In de kastenwand is een koelkast verwerkt. Hierin kunt u uw medicatie (als gekoeld bewaren noodzakelijk is) en uw etens- en drinkwaren bewaren.

  • Koffiekaart

    Bij aankomst ontvangt u van ons een koffiekaart. Deze voorziet u van koffie en thee gedurende de week. De koffiekaart is persoonsgebonden en wordt 1 keer per week aan u verstrekt. Dit houdt in dat de koffiekaart alleen door u gebruikt kan worden.

  • Kussens, kleerhangers en dekbedden

    Indien u extra kleerhangers, kussens en/of dekbedden wenst, kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Logé

    Het is mogelijk dat er iemand bij u blijft overnachten, tegen betaling kunnen we op de kamer een logeerbed bijplaatsen. Voor informatie over de kosten verwijzen wij u naar de receptie. 

    Minderjarigen (onder de 18 jaar) mogen niet in Aafje Revalidatie Maasstad overnachten. De grens bij de GRZ (Geriatrische Revalidatie Zorg) is 18 jaar en ouder.

  • Logopedie

    In Aafje Revalidatie Maasstad is ook een logopedist aanwezig. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat of de folder in het folderrek bij de receptie raadplegen.

  • Lunch

    Tussen 12:00 en 14:00 uur wordt de lunch in de Brasserie geserveerd. Uiteraard is uw bezoek van harte welkom om de lunch met u te nuttigen in de Brasserie. Wij adviseren u tijdig te reserveren bij de medewerkers van de Brasserie. Voor informatie over de kosten van een lunch voor uw bezoek verwijzen wij u naar de receptie. U kunt dit bedrag ook op uw kamerrekening laten boeken. 

    Gepaste kleding is gewenst en eigen meegebrachte etenswaren mogen niet genuttigd worden in de Brasserie (zie ook kopje “eigen etenswaren”) i.v.m. de hygiënewetgeving. Indien gewenst, kunt u de lunch tegen een bijdrage op uw kamer laten serveren. Als u hier gebruik van wilt maken, kunt u dit aangeven bij de receptie.

  • Maatschappelijk werk

    In Aafje Revalidatie Maasstad is een maatschappelijk werkster aanwezig. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat.

  • Mealbutler

    De mealbutler is een verwarmingsapparaat waarmee u maaltijden snel, eenvoudig en veilig kunt verwarmen. Op deze manier kunt u zelf bepalen hoe laat u op uw kamer wilt eten. Als u gebruik wilt maken van de mealbutler of er meer informatie over wilt, kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Medicatie

    Uw medicijnen worden door de behandelend arts voorgeschreven. Het zorgteam zorgt ervoor dat de medicijnen op tijd verstrekt worden.  Alleen met toestemming van de behandelend arts kunt u uw medicijnen in eigen beheer houden. Als u met ontslag gaat, dan krijgt u een recept mee dat u bij de apotheek kunt inleveren. 

    Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u contact opnemen met het zorgteam en/of medisch secretariaat.

  • Medisch secretariaat

    Bij het medisch secretariaat kunt u terecht voor vragen met betrekking tot uw behandeling en het maken van afspraken met artsen en andere behandelaars. Dit kan telefonisch via het nummer 2020, alle middagen van 14:00-15:00 uur.

    Tevens kunt u persoonlijk een afspraak maken bij de balie van het medisch secretariaat op de 1e etage.  

    Zie de bewegwijzeringsborden ‘Aafje Revalidatie’.

  • Ombudspersoon

    Indien u een klacht heeft over uw verblijf, kunt u contact opnemen met de receptie. Zie kopje “klachten”.  Mocht uw klacht niet naar tevredenheid zijn afgehandeld, kunt u zich wenden tot de ombudspersoon. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie of via de folder ‘Wat te doen bij een klacht’ in het folderrek bij de receptie.

  • Ongevallen

    Bij ongevallen dient u de alarmknop van uw halszender in te drukken.  U alarmeert dan rechtstreeks ons zorgteam. Een van de zorgmedewerkers zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen of naar u toe komen.

  • Ontbijt

    Tussen 08:00 uur en 11:00 uur bent u van harte welkom in het restaurant op de 2e etage voor het ontbijt. Uiteraard is uw bezoek van harte welkom om het ontbijt met u te nuttigen in de Brasserie. In de Brasserie kunt u kiezen uit een uitgebreid assortiment voor het ontbijt. Voor informatie over de kosten van een ontbijt voor uw bezoek verwijzen wij u naar de receptie. U kunt dit bedrag ook op uw kamer rekening laten boeken. Gepaste kleding is gewenst en eigen meegebrachte etenswaren mogen niet genuttigd worden in de Brasserie (zie ook kopje “eigen etenswaren”) i.v.m. de hygiënewetgeving. Indien gewenst, kunt u het ontbijt tegen een bijdrage op uw kamer laten serveren. Als u hier gebruik van wilt maken, kunt u dit aangeven bij de receptie. Het ontbijt dat u op de kamer krijgt is een standaard ontbijtpakket.

  • Ontslag

    De Specialist Ouderengeneeskunde stelt de verwachte ontslagdatum vast in het eerste Multi Disciplinaire Overleg (MDO) en communiceert deze direct naar u, familie en zorg- en behandelteam. De verwachte ontslagdatum kan alleen aangepast worden op basis van medische redenen door de behandelende Specialist Ouderengeneeskunde. Het is niet mogelijk om af te wijken van deze datum op verzoek van bijvoorbeeld uw familie i.v.m. ophalen. U kunt altijd verblijven op particuliere basis na afloop van de financiering vanuit de zorgverzekeringswet.

  • Openingstijden

    Aafje Revalidatie Maasstad is elke dag tot 23:00 uur geopend, er zijn geen bezoektijden. Indien er 2 bedden op de kamer staan en uw gast aanwezig is gedurende de nacht dient u hiervoor te betalen.

  • Parkeren

    De Zorgboulevard Rotterdam beschikt over goede parkeerfaciliteiten.

    Vóór Aafje Revalidatie Maasstad is de zogenoemde Kiss & Ride zone. Deze zone is bedoeld om voor een korte periode, maximaal 15 minuten met de auto te stoppen, om iemand af te zetten of op te halen om vervolgens weer door te rijden. U kunt uw auto ook in de parkeergarage (24 uur geopend) parkeren achter het Maasstadziekenhuis of op de openlucht parkeerplaats aan het einde van de Zorgboulevard.  Betaling kan met contant geld (munt en biljetten), creditcard en pin.

    Indien gewenst, kunt u gebruikmaken van de Maasstad-shuttle, die u van de parkeergarage naar verschillende, gewenste plekken op de Zorgboulevard kan brengen. Deze rijdt maandag tot en met vrijdag van 08:00 uur tot 17:00 uur.  Deze service wordt u gratis aangeboden door alle partners van de Zorgboulevard. De halte bevindt zich bij de ingang van het ziekenhuis.

  • Post

    Post voor u, ligt bij de receptie, mocht u niet in staat zijn om dit op te halen, wordt de post naar uw kamer gebracht.

  • Psycholoog

    In Aafje Revalidatie Maasstad is ook een psycholoog aanwezig. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat.

  • Receptie

    De receptie is van 7:00-23:00 uur bemand. U kunt de receptie bereiken door de ‘9’ op uw vaste telefoontoestel in te toetsen.

  • Rechtstreeks bellen naar kamer

    Het is mogelijk om rechtstreeks naar uw kamer te bellen. Dan moet het volgende telefoonnummer gebruikt worden; 088-823 2…  Op de laatste drie puntjes het kamernummer.

  • Roken

    Het is wettelijk niet toegestaan om te roken (ook elektrisch roken is niet toegestaan) in de Brasserie en andere publieke ruimtes. De kamers zijn eveneens rookvrije ruimtes. Bij overtreding in een kamer brengen wij €250,- schoonmaakkosten in rekening. De Zorgboulevard heeft ook een rookbeleid voor de openbare ruimtes op het buitenterrein. Dit houdt in dat u niet voor de voordeur van Aafje Revalidatie Maasstad mag roken omdat dit een rookvrije zone is. Als u toch buiten wilt roken, dan kan dit op de daarvoor aangewezen plaatsen door de Zorgboulevard.

  • Roomservice

    Aafje Revalidatie Maasstad beschikt over een roomservice. Maaltijden en dranken kunnen op de kamer worden geserveerd tegen een vergoeding. U kunt gebruik maken van de roomservice tussen 08:00 uur en 21:00 uur.

  • Schoonmaak algemene ruimtes en kamers

    Uw kamer wordt dagelijks nagelopen en schoongemaakt waar nodig. Het bedlinnen wordt 1x per week verschoond en handdoeken worden dagelijks vervangen als deze op de grond van de badkamer liggen. Indien u extra benodigdheden zoals kledinghangers, kussens of handdoeken wenst, kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Specialist Ouderengeneeskunde

    Er zijn Specialisten Ouderengeneeskunde werkzaam in Aafje Revalidatie Maasstad. Zij worden in hun taken ondersteund door verpleegkundigen. 

    Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat.

  • Spreek- en behandelkamers

    Aafje Revalidatie Maasstad beschikt over diverse spreek – en behandelkamers. Deze worden gebruikt door de artsen, Specialisten Ouderengeneeskunde, fysiotherapie, ergotherapie, logopedie en de verpleegkundig specialist. De spreek- en behandelruimtes bevinden zich op de eerste etage bij het medisch secretariaat.

  • Stomerij

    Tijdens uw verblijf is het mogelijk om uw kleding te laten reinigen middels onze was- en stomerijservice. Voor meer informatie over prijzen en de stomerijservice neemt u contact op met de receptie.  

  • Suggesties

    Onze medewerkers doen hun uiterste best om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Indien u een opmerking en/of een suggestie heeft, nodigen wij u graag uit om die met ons te delen.

  • Taart

    Heeft u iets te vieren en wilt u gebak bestellen? Dan kan dit via de medewerkers van de Brasserie.

  • Technische dienst

    Als er op uw kamer een technisch probleem is, verzoeken wij u vriendelijk dit aan de receptie door te geven, zodat onze technische dienst ingeschakeld kan worden. Houdt u in de avonduren en in het weekend rekening met een beperkte service.

  • Telefoon

    Met het toestel op uw kamer bent u altijd bereikbaar. Voor een buitenlijn dient u eerst de nul in te toetsen. De gesprekskosten worden automatisch op uw kamer rekening geboekt. Voor interne gesprekken worden geen kosten berekend.

  • Televisie

    Alle kamers zijn voorzien van een flatscreen televisie met een interactief televisiesysteem. Een uitgebreide omschrijving van de afstandsbediening vindt u in de bijlage van deze informatiemap. Bij verlies van de afstandsbediening zijn er kosten aan verbonden. Houdt u er rekening mee dat zenders onder voorbehoud van wijzigingen worden aangeboden. Hier hebben wij geen invloed op. 

    Aan de televisie zijn kosten verbonden. Voor meer informatie hierover kunt u terecht bij de receptie.

  • Terras

    Afhankelijk van het weer, serveren wij graag uw drankje of snack op het terras. Het nuttigen van meegebrachte etenswaren is ook op het terras niet toegestaan. 

    Zie kopje ‘eigen etenswaren’.

  • Vergadermogelijkheden

    In Aafje Revalidatie Maasstad bestaat de mogelijk om uw (zakelijke) vergadering te organiseren. Wij kunnen ook o.a. gebak regelen, een heerlijke lunch of diner tegen extra betaling. Mocht u interesse hebben of de mogelijkheden hiervoor willen weten, dan kunt u contact opnemen met de receptie.

  • Verhuizen van kamer

    Bij uw opname bent u ingecheckt in een kamer. U kunt  tijdens uw verblijf niet wisselen van kamer tenzij uw Specialist Ouderengeneeskunde om medische redenen een andere kamer toe wijst.

  • Verjaardag

    Iets te vieren? Voor uw verjaardag, jubileum of een andere gelegenheid kunt u met uw familie en/of vrienden gezellig genieten in de brasserie. Wel vragen wij u hier tijdig een reservering voor te maken. Dit kunt u bij de medewerker van de Brasserie doen.

  • Verlof

    Als u plannen heeft om ergens naartoe te gaan buiten de Zorgboulevard en langer dan 4 uur, is het belangrijk dat u toestemming heeft van uw behandelend arts. Mocht u plannen hebben zich buiten de Zorgboulevard te begeven maar korter dan 4 uur weg te blijven is het voldoende dit aan te vragen bij het medisch secretariaat en/of het zorgteam. Als u Aafje Revalidatie Maasstad en de Zorgboulevard verlaat, verzoeken wij u vriendelijk om de halszender bij de receptie af te geven.

    Dit is niet nodig als u op de Zorgboulevard blijft.

  • Verpleegkundig Specialist

    Naast de Specialist Ouderengeneeskunde, is er ook een verpleegkundig specialist aanwezig in Aafje Revalidatie Maasstad. Mocht u hier vragen over hebben, dan kunt u contact opnemen met het medisch secretariaat.

  • Vertrek

    Op de dag van vertrek dient u uw kamer om uiterlijk 10:00 uur te verlaten. Wij verzoeken u vriendelijk om de halszender van de kamer, de enquête en de afstandsbediening van de tv (indien van toepassing) in te leveren bij de receptie. 

    De hulpmiddelen, zoals kussens, krukken, looprek, rolstoel e.d. die u van de fysiotherapie, ergotherapie of logopedie geleend heeft, kunt u terugbrengen naar de desbetreffende afdeling of receptie.  

  • Vervoer

    U dient ten eerste contact op te nemen met uw zorgverzekering om te informeren of u in aanmerking komt voor een machtiging voor zittend ziekenvervoer. De zorgverzekering geeft u dan informatie hoe verder te handelen en tevens uitleg over de vergoeding en eventuele eigen bijdrage. Alles is na te lezen op de website van uw verzekering, en houdt u rekening met een afhandelingstijd van 10 werkdagen afhankelijk van de verzekering. Vanwege de AVG (privacywet) dient de verzekerde of diens gemachtigde zelf navraag te doen.

    Wilt u (rolstoel) vervoer zonder een machtiging aan te vragen dan kunt u contact opnemen met RTC op telefoonnummer 010-4626060.

  • Vrijwilligers

    Onze vrijwilligers ondersteunen onder andere het personeel. Tevens worden zij ingezet bij het uitvoeren van activiteiten of maken van een wandeling. Mocht u een beroep willen doen op een van onze vrijwilligers informeert u dan bij de receptie.

  • Wekservice

    Als u gewekt wilt worden, kunt u dit aangeven bij de receptie. Zij zullen u telefonisch wekken op het door u gewenste tijdstip.

  • Winkelen

    Op de Zorgboulevard zijn diverse winkels en zorgaanbieders aanwezig. Voor informatie en openingstijden kunt u terecht bij de receptie.

  • Zonwering

    Iedere kamer is voorzien van automatische zonwering.

  • Zorgteam

    Het zorgteam bestaat uit:

    • Helpenden
    • Verzorgenden
    • Verpleegkundigen
    • Teammanagers zorg
    • Behandelaren
    • Het zorgteam wordt aangestuurd door de Teammanagers van Aafje Revalidatie Maasstad. Indien u vragen heeft over uw zorg kunt u terecht bij de zorgmedewerkers. Iedere zorgmedewerker draagt herkenbare bedrijfskleding en een naambadge.
No results found!