Cliëntenraad

De cliëntenraad is er voor iedereen. Zij zet zich in voor de gemeenschappelijke belangen van iedereen die van Aafje zorg krijgt. De cliëntenraad adviseert het bestuur en management over thema’s als kwaliteit, eten & drinken, (welzijns)activiteiten, het bevorderen van de gezondheid, veiligheid, de woonomgeving in onze huizen en het omgaan met klachten.

Praat u graag mee en weet u de wensen van bewoners en klanten goed over te brengen?

Word dan lid van een lokale cliëntenraad in een huis of bij de thuiszorg. De cliëntenraad komt gemiddeld één keer in de zes weken bij elkaar. U bent aanwezig bij de vergadering en leest ter voorbereiding de aangeleverde stukken. Dit kost op vrijwillige basis ongeveer zes tot acht uur per maand. U heeft directe invloed op het beleid van Aafje. De raad praat mee over bepaalde (beleids)zaken en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Dit is belangrijk, want de cliëntenraad praat namens bewoners en klanten.

U kunt de ontwikkelingen binnen Aafje op de voet volgen én u heeft invloed op deze ontwikkelingen. Daarmee is een rol in de cliëntenraad bijzonder geschikt voor (zorg)studenten, wijkbewoners, mantelzorgers en mensen  die de zorg een warm hart toe dragen. Nu en in de toekomst. Voor uw kennis en inbreng ontvangt u een maandelijkse onkostenvergoeding.

Wilt u meer weten?

Meld u nu aan als cliëntenraadslid. Stuur een e-mail naar om u aan te melden. Of bel met de Aafje Klantenservice via: 088 8 233 233.