Persoonlijke verzorging

Aafje biedt u ondersteuning bij uw persoonlijke verzorging bij u thuis. De zorg richt zich op het verbeteren of behouden van uw zelfstandigheid. De zorg kan variëren van een paar keer per week tot meerdere keren per dag.

Persoonlijke verzorging aanvragen


U kunt bij persoonlijke verzorging denken aan:

  • hulp bij eten en drinken
  • hulp bij douchen en/of aan- en uitkleden
  • juist gebruik van medicatie
  • hulp bij het aantrekken van steunkousen


Kosten en indicatie

U heeft een indicatie nodig van de Aafje (wijk)verpleegkundige. Met deze indicatie, wordt persoonlijke verzorging betaald vanuit de Zorgverzekeringswet. Dit betekent dat uw zorgverzekeraar de zorg vergoedt vanuit de basisverzekering. U betaalt geen eigen bijdrage aan het Centraal Administratiekantoor (CAK). Deze zorg heeft geen invloed op het ‘eigen risico’.

 

Direct aanvragen

U kunt met vragen over persoonlijke verzorging of voor het aanvragen van een indicatie contact opnemen met een van onze klantadviseurs via de Aafje klantenservice op nummer 088 8 233 233.

Veelgestelde vragen over Thuiszorg

Wat zijn de kosten van huishoudelijke verzorging?

Voor de huishoudelijke verzorging wordt een eigen bijdrage berekend. Deze eigen bijdrage is afhankelijk van uw inkomen en wordt geïnd door het Centraal Administratiekantoor (CAK). Meer informatie hierover kunt u vinden op www.hetcak.nl.

Levert Aafje ook Persoonsgebonden Budget (PGB)?

Ja, Aafje levert ook PGB.

Voor meer informatie hierover belt u met de Aafje klantenservice op telefoonnummer 088 8 233 233 of gebruik het contactformulier op deze website.

Kom ik na een operatie in aanmerking voor thuiszorg?

Ook na een operatie kunt u in aanmerking komen voor thuiszorg. Het kan zowel huishoudelijke als lichamelijke verzorging betreffen. Hiervoor zijn landelijk richtlijnen vastgesteld die Aafje moet volgen. En natuurlijk zal Aafje er alles aan doen om uw herstel te bevorderen.

Voor meer informatie hierover belt u met de Aafje klantenservice op telefoonnummer 088 8 233 233 of gebruik het contactformulier op deze website.

Waarom gebruikt Aafje bij haar klanten thuis een zorgdossier?

Wij vinden het belangrijk dat het duidelijk is voor de klant en de hulpverlener wat we met elkaar afspreken en wat we voor u doen. Het zorgdossier is een goed middel om afspraken vast te leggen en de voortgang van de hulpverlening te noteren.

Voor meer informatie hierover belt u met de Aafje klantenservice op telefoonnummer 088 8 233 233 of gebruik het contactformulier op deze website.

Ik zou wel eens met iemand willen praten die mij helpt om een goede keuze voor mijn zorg te maken. Heeft Aafje daar iemand voor?

De klantadviseur staat u bij met raad en daad en helpt u met al uw vragen en zorgt ervoor dat u de hulp krijgt die u nodig heeft.

Voor meer informatie hierover belt u met de Aafje klantenservice op telefoonnummer 088 8 233 233 of gebruik het contactformulier op deze website.

Bekijk alle antwoorden op onze veelgestelde vragen pagina

Downloads

Heeft u vragen of advies nodig?

Neem contact op met een van onze adviseurs

088 8 233 233 Bel mij terug Contact
Lisette big

Aafje.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies. Melding afsluiten