Persbericht: Aafje presenteert nieuwe bedoeling 'mijn verhaal gaat verder'

Geplaatst op 03-12-19
Aafje film premiere   'ruimte voor jou'    'mijn verhaal gaat verder' aafje nieuwsdetail
Bij Aafje gaat het om echt mensen, met echte verhalen. Mensen die bij Aafje wonen, mensen die van Aafje zorg krijgen, mensen die bij Aafje werken, mensen die hun tijd vrijwillig geven en mensen die hun naasten aan Aafje toevertrouwen. Deze mensen en hun verhalen vormen de basis voor de nieuwe bedoeling van Aafje ‘Ruimte voor jou’.

'Mijn verhaal gaat verder'
Na een intensief proces, van mooie gesprekken en goede discussies met collega’s, klanten, mantelzorgers, vrijwilligers en andere stakeholders, is de nieuwe bedoeling van Aafje bepaald; ‘Ruimte voor jou’. Daarbij is het streven de zorg zó te organiseren dat er ruimte ontstaat voor de dingen die er persoonlijk écht toe doen. Dit is vertaald naar ‘Mijn verhaal gaat verder’. Dit is te zien in de nieuwe Aafje bedrijfsfilm, die op 3 december in theater Zuidplein in première is gegaan. Aan de film hebben klanten, (buurt)bewoners, vrijwilligers, mantelzorgers en medewerkers meegewerkt. Dat maakt deze film, waarin het leven centraal staat, werkelijk authentiek. De film is daarmee een eerbetoon aan de zorg voor ouderen in Nederland.

Guy Buck, voorzitter Raad van Bestuur van Aafje: “De verhalen van onze klanten stoppen niet, wanneer Aafje in hun leven komt. Sterker nog, die verhalen zijn voor Aafje één van de belangrijkste ingrediënten voor goede zorg. Daar moeten wij aandacht voor hebben, naar luisteren. Op doorvragen. Want als wij uw verhaal kennen, weten hoe uw leven eruit zag en waar uw hart sneller van gaat kloppen, dan kunnen wij daar op in spelen. En daarmee geven wij werkelijk invulling aan persoonsgerichte zorg of zoals we dat bij Aafje noemen; een persoonsgerichte benadering.”

Ruimte voor jou
Aafje organiseert de zorg voorspelbaar en duidelijk. Daardoor ontstaat er ruimte voor de dingen die het leven fijn maken, voor dat wat er toe doet. Dat is terug te zien in de manier waarop de zorg en het werk gepland en georganiseerd wordt. In de manier waarop er aandacht is voor het welzijn van bewoners, individueel en met elkaar. In de aandacht die Aafje heeft voor een goede werk-privé balans van medewerkers en de ruimte die iedereen krijgt voor eigen ideeën.

Nieuwe stijl
‘Ruimte voor jou’ is ook te zien in de manier waarop Aafje zich vanaf nu presenteert. Met een vernieuwd logo, open, zonder kaders. Met een nieuwe stijl, waarin ruimte voor ieders eigen verhaal centraal staat. En met een nieuw motto: ‘Raken met daden, niet scoren met woorden’.

Vanaf 4 december is de nieuwe Aafje film ‘Mijn verhaal gaat verder’ via het Aafje kanaal op YouTube en via deze website te bekijken.

Download hier het persbericht